ALESSANDRO CADARIO, dirigent
ROBERT LAKATOŠ, violina
REYNALDO HAHN : Mozart, uvertira
Skladatelj Reynaldo Hahn (1874.-1947.) rođen u Venezueli, cijeli je svoj umjetnički život proveo u Francuskoj. Nadahnut velikanima poput Prousta i Mallarmea njegov stvaralački opus gotovo u potpunosti je posvećen scenskoj umjetnosti.
Uvertira „Mozart“ predigra je životopisnoj „glazbenoj komediji“ – romansiranom i uglazbljenom životu genijalnog W. A. Mozarta koja je premijerno izvedena u Parizu 2. 12. 1925.g.
HENRYK WIENIAWSKI : Koncert za violinu i orkestar br. 1 u fis-molu, op. 14
Veličanstven i dragocjen, 1. Koncert za violinu i orkestar Henryka Wieniawskog bogat je primjer virtuoznog koncerta glazbene epohe romantizma.
Doista zadivljuje da je Henryk Wieniawski (u dobi od 18 godina) „zaokružio“ samu bit romantičkog izraza- blještavilo, elegičnost, dramatiku..- s vlastitim superiornim violinističkim umijećem.
Virtuozan pečat skladbe dominira cijelim Koncertom- nakon intimnog uvoda prvom stavku violina pjeva: decime, „leteći staccato“,razdvojeni trozvuci... doista svi registri instrumenta. Drugi stavak, neposredna i intimna molitva ( „Preghiera“) zanosi neodoljivom krasotom sonorne melodije u potpunosti na G-žici. U trećem stavku odjekuju energični i briljantno ornamentirani slavenski ritmovi. Intenzivan i strastven Koncert u fis- molu praizveo je sam skladatelj 1853. g. u Leipzigu uz Gewandhaus Orchester posvetivši ga svom pokrovitelju, kralju Wilhelmu Friedrichu IV Pruskom.
Uz Zagrebačku filharmoniju i mo.Alessandra Cadaria melodijski i virtuozno čarobnu skladbu čut ćemo u izvedbi Roberta Lakatoša (Novi Sad, 1991. g.), violinističkog virtuoza i pedagoga koji oduševljava publiku, kolege glazbenike i članove žirija brojnih međunarodnih natjecanja svojim proživljenim izvedbama i briljantnim tehničkim umijećem. Od brojnih nagrada važno je istaknuti prvu nagradu na prestižnom „Pablo Sarasate“ natjecanju 2015. g. u Pamploni koja mu je otvorila vrata svih svjetskih pozornica. Uz koncertnu karijeru Robert Lakatos trenutno je profesor violine na Fakultetu gl. Umjetnosti u Novom Sadu a koncertira na vrhunskom instrumentu A. Stradivarija iz 1709. g.
PETAR ILJIČ ČAJKOVSKI : Simfonija br. 2 u c- molu, op.17
Druga Simfonija u c-molu P. I. Čajkovskog blistavo je djelo zrelog glazbenog romantizma- genijalnim perom skladateljskog majstora zaiskrila je skrivena ljepota ruskih i ukrajinskih narodnih napjeva koje je smatrao najljepšima u Europi.
Ljeto 1872. g. umjetnik je proveo u selu Kamenka u obiteljskom ljetnikovcu osluškujući drevne napjeve i skicirajući simfoniju. Nekoliko upečatljivih napjeva dominira skladbom, toplo i iskreno progovarajući o oduševljenju velikog skladatelja.
Prvim stavkom, nakon dramatičnog uvoda, odjekuje lirski napjev „Dolje uz majku Volgu“ u solu prvog roga. Drugi stavak, uz „pianissimo“ uvod timpana šarmantna je svadbena koračnica iz majstorove neobjavljene opere „Undine“(1869.) Iskričav Scherzo, gotovo „moto perpetuo“ oduševljavajuća je vizija užurbanog seoskog sajma. Gromko najavljen Finale umjetnik vodi do ekstaze fantastično polifono varirajući krasan ukrajinski napjev „Ždral“.
Blistava ljepota ovog simfonijskog remek djela (skladanog 1872. i revidiranog 1880. g.) oda je glazbenom umijeću dva naroda koje je glazbeni genij prepoznao i ovjekovječio.
ULAZNICE