24. siječnja očekuje nas još jedan koncert studenata Muzičke akademije u Zagrebu uz Zagrebačku filharmoniju!
Besplatne ulaznice dostupne su na blagajni Zagrebačke filharmonije!
Tomislav Krobot : Trois scenes za simfonijski orkestar – praizvedba
Camille Saint-Saëns : Prvi koncert za violončelo i orkestar u a-molu, op. 33
LUKA GALUF, violončelo, 2. godina, mentor: izv. prof. Monika Leskovar
Impresivna i virtuozna zadivljujuća je poema za solo violončelo uz pratnju orkestra skladana 1872. g. i posvećena belgijskom čelističkom virtuozu A. Tolbecqu.
Mladom Saint-Saënsu savjetima o koncepciji skladbe pomogao je cijenjeni Franz Liszt svojom nesebičnošću i oduševljenjem za francuskog skladatelja. Posebnost ove zvukovne fantazije za violončelo i orkestar je eksponiranje kako virtuoznih tako i pjevnih linija u potpunom skladu s prozračnom orkestralnom pratnjom. Slavni francuski skladatelj veliku pažnju pridaje duhovitom stiliziranju glazbenih detalja a solističku dionicu obogaćuje mnogim virtuoznim „cadenzama“ koje solistu daju veliku slobodu izraza. Najznačajnije odlike Koncerta (skladanog u cikličkoj formi ) su neposredna melodijska invencija, svježina i produhovljenost zvuka, pogotovo solističke dionice violončela od zanosnog uvoda do maestralnog finala.
Henri Tomasi : Koncert za saksofon i orkestar
LOVRO KOPAČ, saksofon, 3. godina
Francuski skladatelj Henri Tomasi (1901.-1971.) skladao je svoj Koncert za saksofon kao virtuoznu zadanu ispitnu skladbu za prestižni Pariški Konzervatorij i posvetio ga umjetniku Marcelu Muleu. Skladateljeve melodijske, harmonijske i pogotovo ritmičke ideje pod velikim su utjecajem popularne glazbe sredine XX stoljeća ( osobito jazza ) no svakako je čujno i Tomasijevo mediteransko porijeklo posebno u posljednjem, uzbudljivom stavku Gyration koji opisuje brze i cikličke plesne motive u prštavom „crescendu“ finala skladbe.
***pauza***
Frédéric Chopin : Prvi koncert za klavir i orkestar u e-molu, op.11
STIPE PRSKALO, klavir, 5. godina, mentor: prof. art. Ruben Dalibaltayan
Savršena, vrsna glazbena freska „pjesnika klavira“ – kako ga volimo nazivati plod je majstorovih najdubljih proživljavanja romantičke životnosti kako u Chopinovo vrijeme tako i danas.
Koncert u e-molu neizostavan je na repertoaru svakog uzornog pijanista zbog individualizma interpretacije „jeu perlé“-biserne tehnike sviranja a svakako i poniranja u sanjarsku i neodoljiv, zagasit pijanistički kolorizam potpuno kontrastnog poimanja.
Na praizvedbi svog Prvog koncerta u e-molu 12. 10. 1830. u Varšavi kao solist nastupio je sam veliki Chopin praćen gromoglasnim pljeskom.