24. siječnja očekuje nas još jedan koncert studenata Muzičke akademije u Zagrebu uz Zagrebačku filharmoniju!
Besplatne ulaznice dostupne su na blagajni Zagrebačke filharmonije!
Tomislav Krobot : Trois scenes za simfonijski orkestar – praizvedba
Kao što joj samo ime kaže, skladba Trois scènes sastoji se od tri dijela različitih ugođaja. Iako je djelo jednostavačno, jasno se razaznaju tri cjeline. Prvi dio pisan je kao svečani koral koji otvara kompoziciju. U drugom dijelu udaraljke stvaraju dojam koračnice nad kojima se, kao i ostinatom u kontrabasima, grade akordi u koje se postupno pridružuju nove orkestralne skupine. Između drugog i trećeg dijela nalazi se kratki prijelazni dio. Treći dio započinje iznošenjem različitih melodijsko-ritamskih obrazaca u drvenim puhačima, koji postaju ostinato do kraja kompozicije. Gudački instrumenti donose pokretne akorde identične strukture poput onih u drugome dijelu. Limeni puhači najprije donose kratke akorde - signale. Naposljetku se u limenim puhačima javlja svečana repriza korala s početka kompozicije.
Camille Saint-Saëns : Prvi koncert za violončelo i orkestar u a-molu, op. 33
LUKA GALUF, violončelo, 2. godina, mentor: izv. prof. Monika Leskovar
Impresivna i virtuozna zadivljujuća je poema za solo violončelo uz pratnju orkestra skladana 1872. g. i posvećena belgijskom čelističkom virtuozu A. Tolbecqu.
Mladom Saint-Saënsu savjetima o koncepciji skladbe pomogao je cijenjeni Franz Liszt svojom nesebičnošću i oduševljenjem za francuskog skladatelja. Posebnost ove zvukovne fantazije za violončelo i orkestar je eksponiranje kako virtuoznih tako i pjevnih linija u potpunom skladu s prozračnom orkestralnom pratnjom. Slavni francuski skladatelj veliku pažnju pridaje duhovitom stiliziranju glazbenih detalja a solističku dionicu obogaćuje mnogim virtuoznim „cadenzama“ koje solistu daju veliku slobodu izraza. Najznačajnije odlike Koncerta (skladanog u cikličkoj formi ) su neposredna melodijska invencija, svježina i produhovljenost zvuka, pogotovo solističke dionice violončela od zanosnog uvoda do maestralnog finala.
Henri Tomasi : Koncert za saksofon i orkestar
LOVRO KOPAČ, saksofon, 3. godina
Francuski skladatelj Henri Tomasi (1901.-1971.) skladao je svoj Koncert za saksofon kao virtuoznu zadanu ispitnu skladbu za prestižni Pariški Konzervatorij i posvetio ga umjetniku Marcelu Muleu. Skladateljeve melodijske, harmonijske i pogotovo ritmičke ideje pod velikim su utjecajem popularne glazbe sredine XX stoljeća ( osobito jazza ) no svakako je čujno i Tomasijevo mediteransko porijeklo posebno u posljednjem, uzbudljivom stavku Gyration koji opisuje brze i cikličke plesne motive u prštavom „crescendu“ finala skladbe.
***pauza***
Frédéric Chopin : Prvi koncert za klavir i orkestar u e-molu, op.11
STIPE PRSKALO, klavir, 5. godina, mentor: prof. art. Ruben Dalibaltayan
Savršena, vrsna glazbena freska „pjesnika klavira“ – kako ga volimo nazivati plod je majstorovih najdubljih proživljavanja romantičke životnosti kako u Chopinovo vrijeme tako i danas.
Koncert u e-molu neizostavan je na repertoaru svakog uzornog pijanista zbog individualizma interpretacije „jeu perlé“-biserne tehnike sviranja a svakako i poniranja u sanjarsku i neodoljiv, zagasit pijanistički kolorizam potpuno kontrastnog poimanja.
Na praizvedbi svog Prvog koncerta u e-molu 12. 10. 1830. u Varšavi kao solist nastupio je sam veliki Chopin praćen gromoglasnim pljeskom.